Afspraak maken

Zelftriage

MINDD, ook bekend als ‘Moet ik naar de dokter?’, is een zelftriage tool die u helpt om snel en eenvoudig advies te krijgen over uw gezondheidsklachten. U krijgt via de widget een reeks vragen die u moet beantwoorden. Op basis van uw antwoorden krijgt u advies, dat kan variëren van “neem (direct) contact op met uw eigen huisarts” tot “u hoeft niet naar de dokter”. De laatste optie wordt aangevuld met zelfzorgadviezen over wat u dat moment direct aan de klacht kan doen.

Klik hier om naar de widget van MINDD te gaan.

Heeft u na het doen van de zelftriage nog vragen of twijfelt u aan de uitkomst ? neem dan contact op met de praktijk.

Online via de app “uw zorg online”

Indien u een vaste patiënt bent bij Koegras,  kunt middels de app “uw zorg online” ook online een afspraak inplannen. Indien u hier nog geen account heeft, kunt u deze hier aanmaken. Wij zullen u dan binnen enkele werkdagen koppelen aan uw dossier.
U kunt via de app ook een e-consult stellen aan de huisarts, uw bloed, urine,of andere uitslagen inzien, indien u vragen heeft over een uitslag kunt u ons altijd bellen.
Let wel, indien u denkt een spoedklacht te hebben, neem dan direct telefonisch contact met ons op.

Het patiënten portaal is gekoppeld aan uw medisch dossier. Indien u bijvoorbeeld een vraag heeft over uw kind of wilt u een afspraak maken namens uw kind, dan kunt u dat niet via uw eigen account doen maar dient u een account aan te maken voor uw kind. Elk familielid heeft een eigen emailadres nodig.

Telefonisch

Dit kan tussen ’s morgens vanaf 8:00 tot 09:45 uur en van 10:15 en 11:00 uur. Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact, met deze informatie kan de assistente een juiste inschatting maken of uw reden van contact spoed heeft of niet en eventueel meer tijd voor u inplannen.
De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Indien u de afspraak binnen 24 uur afzegt, of niet op uw afspraak komt opdagen zonder af bericht, zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen.
Deze zult  u zelf moeten betalen en worden niet vergoed door uw zorgverzekering.

Telefonisch spreekuur

Voor korte vragen of uitslagen kunt u gebruik maken van het telefonisch-spreekuur. De huisarts belt u in principe terug tussen 12.00 en 14.00 uur, u kunt hiervoor een afspraak maken via de assistente.

Meer tijd nodig op spreekuur?

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen kan de huisarts u ook thuis bezoeken .
De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Rijbewijskeuring

Bij ons in de praktijk worden geen rijbewijskeuringen afgenomen, hiervoor kunt u contact opnemen met een keuringsarts.